.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران بايد در رديف استان‌هاي خشك قرار گيرد
مازندران براي بهره‌مندي از اعتبارات جبران خشكسالي‌ها بايد در رديف استان‌هاي خشك كشور قرار گيرد. در تعيين استان خشك فقط نبايد به شاخص هواشناسي اكتفا كرد...
مازندران بايد در رديف استان‌هاي خشك قرار گيرد

استاندار مازندران گفت: مازندران براي بهره‌مندي از اعتبارات جبران خشكسالي‌ها بايد در رديف استان‌هاي خشك كشور قرار گيرد.

ابوطالب شفقت در جلسه ويژه ستاد خشكسالي كه با حضور وزير جهاد كشاورزي برگزار شد، گفت: در تعيين استان خشك فقط نبايد به شاخص هواشناسي اكتفا كرد.
وي سرانه منابع آب تجديدشونده در استان مازندران را 2هزار و 100متر مكعب در سال عنوان كرد و اظهار داشت: اين ميزان در كشور هزار و 900 متر مكعب است.
شفقت تصريح كرد: اگر اين روند پيش رود تا سال 2025در شرايط بحراني قرار خواهيم گرفت.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي استان مازندران نيز در اين جلسه، گفت: در حال حاضر 57 درصد آب آبندان‌هاي استان مصرف شده است و اين در حالي است كه 92 درصد كار آب تخت در شاليزارهاي مازندران كه مشكل كم آبي نداشتند به اتمام رسيده است.
عزيزالله واحد افزود: در حال حاضر 15هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران در انتظار كشت برنج به سر مي‌برند و 6هزار هكتار نيز زير كشت كلزا رفته است.
وي كمبود آب زراعي امسال را حدود 850 ميليون متر مكعب عنوان نمود و تصريح كرد: 62هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران در 560 روستاي استان در معرض خشكسالي قرار دارند.
واحد با اشاره به اينكه با سياست نوبت‌بندي و تقسيم به موقع آب در صدد كم شدن مشكلات كم آبي هستيم، اضافه كرد: به همين منظور تاكنون مجوز حفاري 12حلقه چاه عميق و 15حلقه چاه صنعتي در مناطقي از استان صادر شده است.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي مازندران، افزود: در هفته‌هاي گذشته 70 هزار فقره گواهي سوخت نيز در استان مازندران صادر شده است.
وي در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر به دليل مشكلات خشكسالي و روي‌آوري به آب‌هاي زيرزميني، فشار روي آب زير زميني نيز در اين ايام افزايش يافته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کشاورز 19 خرداد 1387
باید ؟!!!!!!!!! برنامه عملی ارائه کنید !!!!!!!!!!
نا شناس 19 خرداد 1387
بله استان مازندران باید در ردیف استانهای خشک قرار گیرد و استان قم و ارک و... در ردیف استانهای پرآب...
کشاورز 21 خرداد 1387
زمین را بفروشید و مانند تهرانیها به سفر دوبی بروید و اتومبیلهای خارجی سوارشوید و در شمال ویلا بخرید و ...... چرا باید کشاورز و خانواده اش در سختی زندگی کنند و نگران آینده فرزندانشان و شهریه دانشگاه آزاد ، مسکن ، اشتغال و ....باشند ؟ مگر تهرانیها برنج می کارند که اینقدر رفاه دارند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.189 seconds.